fredag 22 november 2013

Outside my comfortzone - pennkjol + instoppat

Det här hade jag på mig igår. Kjolen är ny/begagnad, köpt av Amanda. Jag är helt kär i den, vill ha på mig den varje dag ungefär. Det här är ytterligare en grej som är utanför min bekvämlighetszon, att ha instoppat till pennkjol. Vanligtvis brukar jag ha peplumtopp till pennkjol, men den här kjolen är alldeles för snygg för att dölja med en topp ovanpå. Och det kändes bättre än jag trodde. Jag kände mig enbart fierce och inte alls osäker. Det här med att tänja på gränserna, det kräver ju sitt rätta plagg, och den här kjolen är verkligen det rätta plagget för att omvända en pennkjolsfobiker.

Kjol - Köpt begagnad, men ursprungligen från Evans Beth Ditto-kollektion
Strumpbyxor - H&M
Blus - Lindex Generous (en garderobsvärmare som fick komma ut och leka)
Halsband - New Look

8 kommentarer:

  1. Jag tror att om man gör läskiga saker/grejer utanför sin comfort zone, så blir man peppad att göra fler saker. Det blir liksom lättare och lättare, ens comfort zone blir liksom större och störe ju mer man sträcker ut den! ~ Sara

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt.. Kommer inte till din blogg så mycket som jag skulle vilja, sen kom jag på att jag har bloglovin.. problem solved!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och kul att du hittat hit! Jag ska lägga till dig i min länklista också, kul att du bloggar igen!

      Radera
  3. Fascineras så enormt av din blogg och din kropp. Jag vet inte om det är du som är extremt medveten om vilka kläder/storlekar du passar i eller om det är din kropp som är vrålsnygg i exakt alla kläder. Är så avundsjuk på dig, själv lyckas jag aldrig få ihop några outfits som smickrar mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, tack så mycket! Det var fint sagt! Jag tror dock inte att min kropp är snygg i allt, men ja, jag är kanske ganska bra på att välja ut saker som passar mig. Det är en träningssak, kanske främst mentalt, att lära sig tycka om sin kropp i olika snitt. Mycket är ju en självförtroendegrej tror jag, om man tror på en outfit själv, så är det lättare att övertyga andra. :)

      Radera
  4. Det är så underbart med kläder som får en att känna sig awesome. Samtidigt som jag är medveten om hur mycket jag själv påverkars i mitt beteende av vilka kläder jag har på mig och hur självsäker de får mig att kännas så kan jag vara arg över att jag som kvinna i detta samhället förväntas bry mig så mycket och värderas så mycket utifrån mitt utseende. Och att jag, trots att jag är medveten om det, blir så påverkad. Men lättare att kämpa mot patriarkatet när man känner sig bekväm i vad man har på sig. Och precis som du skriver så är det verkligen en gräns man själv sätter och behöver pusha framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Men ja, det är himla klurigt det där! Att känna sig fin och bekväm ÄR ju viktigt, även om man kanske skulle önska att man kunde känna sig lika fin, bekväm och stark i vilka kläder som helst, så är man ju bara människa, och man är påverkad av samhället. Kul att du hittat också, förresten!

      Radera