lördag 1 mars 2014

Köpstopp

Iochmed mitt idoga shoppande och suktande på den här bloggen är det nog svårt att föreställa sig att jag egentligen är rätt kritisk till denna överkonsumtion som många av oss pysslar med. Jag skriver "oss", för jag är verkligen så HIMLA medskyldig. Och jag om någon vet hur jäkla svårt det är att motstå, det är ju extremt roligt att shoppa! Jag älskar att shoppa, det tänker jag inte sticka under stol med. Jag skulle nog vilja sträcka mig till att säga att jag verkligen ogillar att inte få shoppa. Men, det finns en sak jag gillar ännu mindre, och det är att jobba. Jag har därför satt ett köpstopp för mig själv fram till sommaren, för att jag ska kunna lägga undan pengar att leva för i sommar och därmed inte behöva arbeta mer än nödvändigt. Planen är också att jag ska ta körkort i sommar, och då behöver jag ha tid till det, ergo = kan inte jobba så mycket. Jag började den 31e januari, så idag är det alltså en månad sen jag köpte ett klädesplagg!

Så vad gör man då om man är en så kallad "modeblogg", men inte kan konsumera? Jo, min tanke är att jag ska gräva riktigt djupt i garderoben och börja använda alla de där grejerna som bara ligger därinne och tar plats, för att ta reda på vad jag har i garderoben egentligen, och hur mycket av det jag verkligen gillar. Det kommer därför av naturliga skäl inte att bli så mycket shoppingtips här på bloggen, utan mer garderobsreflektioner och kanske en och annan DIY. Jag hoppas ni vill läsa!

1 kommentar: